Witamina D

Od dawna porusza się temat witaminy D, ostatnio jest on bardzo nasilony w mediach medycznych i nie bez powodu, statystyki mówią, że niemal dziewięciu na dziesięciu polaków ma jej zbyt niski poziom w organizmie. Jest ona niezwykle cenna, a jej niedobór ciągnie za sobą wile powikłań zdrowotnych. Znana jest głównie ze względu na swój duży wpływ na kości oraz zęby.

Witamina D tworzy kilka związków, jednak dla nas najważniejsze są cholekalcyferol (witamina D3) i ergokalcyferol (witamina D2). Naturalnie powstaje poprzez proces zachodzący w powłokach skórnych po wystawieniu na promienie słońca, stąd jej niedobór i zalecenia suplementacji w okresie jesienno – zimowym.

W naszym organizmie witamina D spełnia wiele zadań, od lat wiadomo, że jest odpowiedzialna za prawidłową mineralizację kości i zębów, jednak stale dowiadujemy się nowych informacji. Istotny jest fakt, że witamina jest w znaczącej części odpowiedzialna za prawidłowe funkcjonowanie mięśni – utrzymanie odpowiedniej siły oraz masy mięśniowej, w tym najważniejszego mięśnia sercowego. Bierze udział w prawidłowym funkcjonowaniu układu nerwowego, zapobiega cukrzycy typu I, ponieważ ma duży wpływ na stymulację wydzielania insuliny i korzystnie wpływa na stany zapalne skóry. Ważny jest również fakt, że Witamina D znacząco wpływa na odporność organizmu.

Niedobór witaminy D

Niedobór tego drogocennego składnika znacznie się na nas odbija. To, co możemy zaobserwować to między innymi osteoporoza, problemy z zębami oraz dziąsłami, ale również problemy ciśnieniowe i serca. Duży deficyt witaminy D doprowadza do upośledzenia układu odpornościowego, do cukrzycy, a nawet rozwoju nowotworów. Musimy wspomnieć również o tym, że przyczynia się do otyłości oraz depresji.

Ponoć, aby zapewnić zalecaną dzienną dawkę witaminy D wystarczy 10 minut na słońcu każdego dnia. Choć wydaje się to bardzo krótko, jest niemożliwe do wykonania w okresie od października do kwietnia. W okresie jesienno-zimowym dni są o wiele krótsze i zimniejsze, a większość ciała osłaniamy. Ilość witaminy D ograniczają również kremy z filtrem, które są niezbędne o każdej porze roku, szczególnie u dzieci poniżej 4 roku życia, u których nie wykształcił się jeszcze własny system obrony przed promieniami UV.

Suplement z witaminą D

Czy istnieje suplement z witaminą D? Najlepszym sposobem na dostarczenie organizmowi odpowiedniej dawki życiodajnej witaminy jest odpowiednia dieta oraz suplementacja. Zaleca się spożywanie tłustych ryb morskich, które nie są jednak w stanie zaspokoić w pełni potrzeb. Podczas wyboru suplementu warto zwrócić uwagę na jego pochodzenie oraz dawkowanie, ponieważ witaminę D można przedawkować, co łączy się z problemami zdrowotnymi.

Witamina D zawarta w BENEGANIC-u pochodzi prosto z natury, dzięki temu świetnie się wchłania, a jej nadmiar jest wydalany. Zaletą naturalnych witamin jest fakt, że choć są wyselekcjonowane i podawane w tabletkach lub płynie to organizm traktuje je tak samo, jak przyjmowane z posiłku np. jabłka, lub sałatki warzywnej.

Ilość witaminy D w BENEGANIC-u

BENEGANIC HEALTH  – 0,010mg (200% zalecanego dziennego spożycia)
BENEGANIC IMMUNE DETOX  –  0,010mg (200% zalecanego dziennego spożycia)